Fruktansvärda människor, gaaaaaaah!

Den här veckan har varit väldigt hård. Jag har gråtit en del, men mest bara varit fly förbannad. Rent utav rasande. Det är nämligen en människa på jobbet som snackar massa skit om mig. Det började med att kollegorna av en tillfällighet fick veta hur mycket jag tjänar och överraskade eftersom det visade sig att jag tjänar mer än de flesta. Särskilt har den här avskyvärda människan varit på mig om hur jag inte förtjänar min lön eftersom jag inte har samma ansvar som vissa. Till det här hör att denna person är en säsongsarbetare och själv har tagit på sig en ledarroll. Om personen nu känner att den är underbetald, varför tar den inte det med chefen istället för att klaga på mig som inte har med saken att göra?

Hur som helst har skitsnacket fortsatt bakom min rygg och personen har snackat massa om att jag är lat. VA? Jag blir så jävla arg! Vem är det som har stått där som ett fån med skrapan i högsta hugg när personen har pratat i telefon i timtals, samt utfört personliga ärenden på arbetstid? Andrea såklart. Förstår inte hur en fyrtio plusare med två barn kan gå runt och prata så jäkla mycket skit? Vi är ju vuxna människor, men tydligen finns det också extremt omogna medelåldriga typer.

Droppen kom idag när jag fick höra att människan hade sagt till chefen att jag har ryggproblem och därför inte kan utföra vissa uppgifter (klippa häckar). Chefen frågade då min pappa om detta var sant eftersom han i så fall inte kan låta mig jobba. Hur kan man vara en sån jävla lögnare? Jag har ALDRIG påstått något sånt. Jag har enbart sagt att jag helst inte vill klippa häckar för att det är tungt och jag är dessutom så kort att vissa når jag inte ens upp till. Jag är verkligen inte den enda heller som inte velat klippa häckar och jag har jobbat så extremt hårt med att göra att bra rensningsarbete istället. Hur har man mage att bara ta något som ryggploblem ur luften och säga det till chefen? Han tyckte i alla fall att jag skulle strunta i skitsnacket eftersom han tycker att jag jobbar bra. Dessutom sa han det jag också tänkte: vadå, hur kan de klaga på Andreas lön när det är den hon ska ha enligt kollektivavtalet? Där ser man hur korkad den här fruktansvärda människan här. Noll koll. Vilken airhead. Jag hatar verkligen att vara föremål för skitsnack och det känns som att det var längesen jag insåg att någon gjort det. Vilken tur att chefen frågade pappa som kunde berätta hur det egentligen låg till. Lycka till nu du elaka människa med att få fast jobb på företaget. In your dreams. Och framför allt: what goes around comes around.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0