Frågor på frågor

Visst är det underligt hur vissa människor verkligen inte kan det här med sociala koder och liknande värderingar? Nu menar jag ju givetvis inte sådana som inte kan rå för det på grund av sjukdom, utan sådana som helt enkelt inte förstår fast de borde. Hur svårt är det att städa upp efter sig när man har picknickat? Hur svårt är det att bära bort sin bricka när man har ätit? Hur svårt är det att säga tack? Hur svårt är det att förstå "en för mig, en för dig"? Hur svårt är det att källsortera egentligen? Jag kan verkligen bli förvånad ibland när jag hamnar i situationer då dessa tankar börjar snurra i min skalle. Frågorna fortsätter; Hur svårt är det att släppa något och gå vidare? Hur svårt är det att offra sig för andra? Hur svårt är det att hålla käften ibland när man inser att det inte är läge? Hur svårt är det att låta andra leva sitt liv?Tydligen mycket svårt eftersom man likt förbannat drabbas av dessa människor om och om igen. Skänk en peng eller tanke åt miljön och åt din nästa. Det är skrämmande hur egoistiska människor kan vara, rent hänsynslösa. Om inte så läs här. Kom att tänka på det nu när jag satt och filosoferade.

Kommentarer
Postat av: Lovisa

Usch vilken hemsk händelse! Man undrar ju vad som kan få en 15-åring att göra något sådant mot en klasskamrat... Världen är sjuk.

2009-06-10 @ 19:12:45
URL: http://lovisasguldkorn.blogspot.com
Postat av: Andrea

Eller hur? Har läst lite vidare om just det fallet eftersom det ligger ganska nära där jag bor. Tydligen ska de ha planerat det också! Snacka om hemskt!

2009-06-10 @ 19:42:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0