Första dagen på jobbet...

...idag. Kändes faktiskt inte så tungt som jag hade förestältt mig, men kan ju inte säga att jag var eld och lågor heller. Dagens bestod mest av att rensa trottoarkanter från ogräs och mossa och sedan sopa ihop dessa i säckar. Funny bunny. Lite tråkigt är det också att jag fick veta att jag nog inte kommer att få klippa så mycket gräs i år. Det som är så kul! Eller i alla fall den roligaste sysslan på jobbet. Nu blir det bara ogräsresning för hela slanten. Pf. Inte blev det bättre heller av det en kollega försökte uttnyttja oss sommarjobbare. Visst är det alltid samma visa på andra jobb också? Bara för att man är ny så måste man göra alla tråkuppgifter och jobba mycket mer än alla andra. Tur att jag inte är så ny som han trodde (fem somrar har det blivit på jobbet nu) så jag sa bara kallt: om du går hem så får vi också gå hem. Trodde han verkligen att vi skulle stanna kvar och sopa ihop alla tusen högar som fanns kvar medan han åkte hem? Nej nej. Sånt tänker jag inte tolerera. Jag hoppas att han tar fasta vid det nästa gång han kräver något sånt, för jag tvekar då inte att öppna munnen. Jag är minsann lika mycket värd som alla andra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0