Nu är det allvar

Har idag haft min första föreläsning och höll faktiskt på att somna när det visade sig handla om grunderna i grammatik. Tror nog att det här är fjärde kursen för mig där man förklarar vad komplement och de olika fraserna innebär. Men, repetition är ju kunskapens moder (som min gamla lärare Ing-Marije sa) och därför är det väl bara att tacka och ta emot. Trivs hur som helst himla bra med mina klasskompisar så det här ska nog gå fint.

I övrigt har jag en liten men naggande god träningsvärk i både vader och lår. Att hjälpa Pierres bror att flytta igår lämnade sina spår. Kul också att träffa världens bästa svärisar, har nog inte setts sen i juli. Måste verkligen säga att jag är så lyckligt lottad som har så fina FÖRÄLDRAR och SVÄRFÖRÄLDRAR. Tänka sig att få en tvättmaskin i födelsedagspresent av mina päron, och nu igår fick vi en torktumlare av Pirres päron. Så himla generöst! Det underlättar något enormt vårt vardagsliv. Nästa steg för oss blir nog att spara till en platt-tv eller diskmaskin. Sambolivet is the shit.

Lite mindre roligt har jag haft idag då jag har varit hos gynekologen. Har aldrig tidigare gjort en undersökning så jag var ett litet nervvrak. Kan inte säga att det var kul, men inte så hemskt heller. Var ju över på en minut! Känns bra att ha bockat av det från listan. I våras blev det ju tandläkaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0