Katastrof - jag är så arg

Igårkväll hade en av mina bästa kompisar (vad vi trodde skulle bli) en jättekul korridorsfest. Riktigt så blev det inte. Halvvägs in i festen stals hennes svindyra systemkamera och mobil. En annan kompis såg när förövaren gjorde det och försökte ta tag i grejerna men lyckades inte hålla fast honom. Det var verkligen panik! Sen visade sig att ingen egentligen kände killen utan att det var någon främling som bara hade knallat in på festen och låtsas känna folk. Helt sjukt! Hur som helst var det en kille som lyckats ta hans nummer (av någon anledning) och då började jakten efter tjuven. Vi terrorringde honom och bad honom lämna tillbaka kameran, men han nekade till att han visste något om saken. Till slut fick vi veta vart han befann sig i alla fall och då cyklade vi, kanske ett gäng på 15 pers bort.

En av de som tog täten såg att förövarna gick in på kyrkogården precis innan resten kom fram, vilket fick oss att tro att de dumpat grejerna där. Så medan min stackars kompis försökte prata med tjuvarna gick Pierre och ett par andra runt på kyrkogården (!) och försökte hitta grejerna. Vi måste ha stått där ute i kanske en timme eller två innan någon ringde polisen och tre polisbilar dök upp. Det var verkligen det bästa som kunde hänt. Polisen så himla proffsig och förstående. De tog in mina kompisar i bilen (både hon som blev bestulen och hon som var vittne) och tog deras vittnesmål. Samtidigt förhörde ett par andra misstänkt nr 1. Dessutom började tre poliser söka på kyrkogården med ficklampor och hund. Verkligen dramatiskt! Tyckte att det var lite läskigt. Tyvärr hittade de ingenting på kyrkogården, men de körde i alla fall iväg med den misstänkte, och vi får väl se men det kanske blir rättegång.

Jag tycker att det är skandal att något sånt här kan hända. JAG BLIR SÅ ARG. Ska man inte kunna ha fest utan att folk stjäl? Det var det som min kompis sa "VARFÖR låste jag inte min dörr?" och då sa polisen det så himla bra "men man måste ju kunna ha tillit till människor, annars kan man ju inte leva". Vilken j*vla katatrof. Aaaaah, jag blir så arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0